Aktivnosti, ki ti učinkovito pomagajo izboljševati ravnotežje!

Trening ravnotežja pripelje do boljše koordinacije, agilnosti in tudi drže telesa. Izvajamo lahko različne vaje in aktivnosti, s katerimi na preprosto in velikokrat zabaven način izboljšamo ravnotežje.
Ravnotežje je ena izmed motoričnih sposobnosti človeka, ki pa je z vidika rekreativnega športnega udejstvovanja velikokrat prezrta.

Kako torej izboljšati ravnotežje? Z različnimi vajami in aktivnostmi boš izboljšal/a ravnotežje, ki ti bo pomagalo tudi pri drugih športih kot je na primer surfanje, bordanje in drugo.

ravnotežje

A NAJPREJ PREIZKUSI SVOJE RAVNOTEŽJE!

Obstajajo trije preprosti načini, kako lahko hitro ugotoviš ali imaš dobro ravnotežje:

  1. Z obema nogama: stoj z obema nogama povsem skupaj, gležnji naj se dotikajo. Na prsih prekrižaj roke in zamiži, nekdo pa naj te štopa. Povsem normalno je, da te začne malo zanašati, a v tej pozi bi moral/a zdržati vsaj 60 sekund. Nato daj eno nogo pred drugo in ponovi vajo. V tej pozi bi moral/a zdržati vsaj 38 sekund.
  2. Z eno nogo: stoj na eni nogi, drugo pa pokrči in jo z zaprtimi očmi dviguj gor in dol brez da se dotakne druge noge. To raje počni med vrati, če se ti slučajno zavrti, da ne padeš. Ljudje, stari 60 let in mlajši, lahko držijo položaj približno 29 sekund z odprtimi očmi, 21 sekund z zaprtimi očmi. Ljudje, stari 61 let in več: 22 sekund z odprtimi očmi, 10 sekund z zaprtimi očmi.
  3. Stoj na eni nogi z rokami na bokih in postavi drugo stopalo proti notranji strani kolena stoječe noge. Dvigni peto od tal in držite položaj – drži vsaj 25 sekund.
    Have fun on lake Bled

    AKTIVNOSTI ZA BOLJŠE RAVNOTEŽJE!

1. SUPANJE

Supanje bo ti bo že samo po sebi pomagalo izboljšati ravnotežje. A če želiš resnično izboljšati ravnotežje se ne prepusti samo veslanju gor in dol, ampak si postavi prave izzive. Poskusi spodnje zabavne vaje, ki ti pomagale pri izboljšanju ravnotežja tako na supu kot tudi v vsakdanjem življenju:

  • Postavi se v normalno pozicijo na supu. Veslo primi z obema rokama in jih iztegni. Z nogami zibaj desko sem in tja in delaj valove. Močneje kot boš zibal/a, bolj bo na preizkušnji tvoje ravnotežje.
  • Stopi povsem na rep deske (dokler ti je še lagodno). Nos supa bi se med tem moral nekoliko dvigniti nad vodo. Poskušaj normalno veslati z nekoliko upognjenimi koleni. Če izziv ni dovolj velik, se premakni še malo bolj nazaj.
  • Ponovi prejšnjo vajo s tem, da se postaviš na nos deske. To je največkrat veliko težje!
  • Hodi gor in dol po deski in imej pred seboj iztegnjeno veslo.
2. SLACKLINE

Ravnotežje je bistvo slackline-anja. Če se hočeš sprehoditi po celotni dolžini gurtne, pa naj bo ta napeta meter ali kilometer nad tlemi, moraš izostriti čute in natrenirati ravnotežje, ki ti bo prišlo prav tudi pri vseh drugih tvojih konjičkih: deskanju, teku, surfanju in plezanju. Slackline pa ima tudi druge pozitivne lastnosti, kar si lahko prebereš v članku 9 POZITIVNIH UČINKOV HOJE SLACKLINE NA TVOJE TELO, ZDRAVJE IN POČUTJE!

Pozitivni učinki slacklina
3. INDOBOARD

Je posebna deska, ki s pomočjo valja omogoča “suho surfanje” ali “boradnje”, kjerkoli že ste, saj je možnost vadbe na vsaki ravni podlagi. Uporabna kot pripomočka za treniranje (širok izbor vaj, ki niso zgolj lovljenje ravnotežja). Kot začetnik ga lahko postaviš na travo oz. na zemljo in bo lovljenje ravnotežja in adaptacija na board lažja. Ko pa že malo obvladaš lahko postaviš na tršo podlago in začneš z izvajanjem raznoraznih trikov in vaj.

4. VAJE NA ŽOGI

Vaj na žogi je veliko in lahko resnično eksperimentiraš u njimi in se poigraš. Kar nekaj jih najdeš TUKAJ. Z vajami na žogi lahko izboljšaš moč stabilizacijskih mišic, ravnotežje in koordinacijo.

ravnotežje
5. HOJA MIŽE

Že sama hoja z zaprtimi očmi ti lahko pomaga, da izboljšaš ravnotežje. Poskusi najprej hoditi normalno z odprtimi očmi in jih potem še zapri. Postavljaj noge eno pred drugo, najprej z odprtimi nato z zaprtimi očmi.

6. STOJ NA ENI NOGI

Sliši se preprosto in tudi je! Na eni nogi lahko stojiš medtem, ko pomivaš posodo, čakaš na avtobus ali si umivaš zobe. Raziskave kažejo, da bo ta vsakodnevna vaja pripomogla k izboljšanju tvojega ravnotežja. Seveda si postavi večje izzive in se postavi na nestabilne površine ali zapri oči. Pa ne pozabi menjati noge! 😊

7. POČEP

Res je, tudi navadni počepi ti lahko pomagajo pri ravnotežju. S počepi okrepimo meča, kolena, stegenske mišice, izboljšamo stabilnost hrbtenice in okrepimo trebušne mišice. Vajo pa lahko še malo ojačaš s tem, da v roke primeš uteži.

NE POZABI NA RAVNOTEŽJE!

Večino vaj in aktivnosti lahko počneš sam/a in doma, za ostale pa ti lahko priskočimo na pomoč mi. V naši trgovini si lahko izbereš svojo novo slackline gurtno ali pa se udeležiš enega od naših sup tečajev. Nikar pa ne pozabi vsak dan loviti ravnotežja! 😊

Prispevek je objavljen v kategorijah: Novosti

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja