7 pomembnih stvari, ki jih moraš vedeti pred kajtanjem v Braziliji

Popolna destinacija bi lahko rekli in zato se nas toliko kajtarjev v Brazilijo vrača prav vsako leto! Se pa kajtarske izkušnje lahko precej razlikujejo.

Se odločiti obiskati čim več spotov ali se raje ugnezditi ob najboljših? Kako je z vetrom, spoti in prevozi? Kako nas Brazilija lahko preseneti? In za kakšno potovanje se odločiti, da boš čim bolj zadovoljen/a? Informativni blog odgovarja na najpogostejše dileme, veselo branje ti želimo!

Prvi razlog za obisk Brazilije je definitivno 100% vetrovna statistika in v to statistiko niso všteti “low wind” dnevi z 12 vozli, ampak vsakodnevna konstanta med 18 in 30 vozli, ki nas naredijo nasmejane in pošteno utrujene. Konstanten veter ob 30-35 stopinjah boža in hladi našo kožo ter ustvarja optimalno klimo, izi Brazilci ustvarjajo izi atmosfero, sveže ohlajen kokos in Montilla rumi pa poskrbijo za popolno hidracijo. Jutranje crkljanje v visečih mrežah postane nov dnevni ritual, zvečer pa s pivom v roki sproščamo mišice v bazenu. Yes, life is really, really good. 🙂

Vse povprek lahko slišimo pozitivne izkušnje o kajtanju v Braziliji, se pa potovanja lahko precej razlikujejo. Če ne želiš prispeti v Ilho do Guajiru ravno v času največje oseke, ti predlagamo, da se dobro informiraš in odpraviš dileme že pred prvimi rezervacijami.

1. OBISKATI ČIM VEČ RAZLIČNIH SPOTOV ALI SE USTALITI NA ENEM MESTU?

Ko greš prvič v Brazilijo bi seveda rad/a videl/a čim več različnih spotov, navse zadnje si na drugem koncu sveta, kajne? S premikanjem boš res dobil/a boljšo predstavo o spotih, moraš pa vedeti, da je obala nad Fortalezo neskončna, da je spotov ogromno in da vsakodnevno premikanje iz enega spota na drugega postane kar hitro izčrpljajoče. Vsi spoti v resnici niso sanjski spoti in proti koncu kajtarskega dopusta lahko hitro ugotoviš, da ti najbolj ustreza ena lokacija, kjer bi si želel/a preživeti več časa.

Vožnje po Braziliji ne moreš primerjati z Evropo. Pustimo divja prehitevanja po hitri cesti, predvsem se želiš izogniti vožnje ponoči predvsem zaradi oslov, divjih svin in druge živine, ki se prosto sprehajajo ob cestah in tako predstavlja največjo nevarnost. Ker se noči že ob 6ih popoldan in ker v praksi najmanjša razdalja pomeni 45 minut vožnje z avtom, se moraš na pot odpraviti ravno v tistem času, ko nas sicer razveseljuje najlepši veter (»prime time« je namreč med 4 in 6 uro popoldan, ko je ne glede na prejšnjo jakost, veter najbolj konstanten). Namesto, da 2 uri na dan preživiš v avtu, raje kajtaj ali si ob bazenu naroči caipirinho. 😉

Brazil2015 (219) POOL PARTY BRAZILIJA

Ob dobrih vetrovnih pogojih tudi 14 dni na isti lokaciji ni dolgčas. Vseeno se nam zdi najbolj optimalno lokacijo vsaj enkrat zamenjati. Tako se izogneš nenehnemu pakiranju, spote in pogoje bolje spoznaš, bolj začutiš lokalni utrip, vseeno pa vidiš vsaj en mali delček Brazilije več.

2. BRAZILSKA LAGUNA ALI SPOTI NA MORJU?

Verjetno imaš ob misli na Brazilijo v glavi slikovito laguno in prav je tako, saj v SV delu najdemo kar nekaj lepih primerkov. Laguna s praviloma mirno gladino vode pomeni dober poligon za skakanje in učenje novih trikov ter na drugi strani lažje pogoje za začetno speljevanje. So pa ravno v glavni oktoberski sezoni pogosto zelo polne, še posebej v popoldanskih urah, ko na plano priskakljajo lokalci in PRO »riderji«, ki trenirajo en in isti trik čez najlepši del lagune.

Kitesurfing Lagoinha, Brazil

Morje na drugi strani nima omejitev in nam ponuja neskončen prostor in svobodo. Začetniško speljevanje v teh pogojih je težje, predvsem sta problematična vstop in izstop iz vode ob obali, kjer se lahko dela val. Bo pa morje definitivno izziv za kajtarja, ki se že samostojno vozi in rad nabira kilometre.

Valovi so še ena stvar, s katero se mora seznaniti vsak malo naprednejši kajtar/ka. Določeni spoti slovijo po izjemnih valovih, na drugih se lahko spoznavamo z manjšimi in začenjamo wave kariero.

Best wave spot in Taiba, Brazil

V vsakem primeru moraš vedeti, da se vsi spoti čez mesec zaradi plimovanja opazno spreminjajo. V določenem delu meseca je spot lahko veliko manjši, kot v drugem delu meseca, morda vode čez dan sploh ni in moraš na drugi spot (primer Ilha de Guajiru). Tvoja kite izkušnja je lahko v primeru nepoznavanja pogojev zelo drugačna od pričakovane.

DOWNWIND IS A MUST!

Do obiska Brazilije, se mi downwindi niso zdeli kar posebej zabavni. V resnici sem tam spoznala, kaj sploh pomeni dober downwind session in zakaj je Brazilija sploh opevana kot downwind raj. Trik se skriva v popolni kombinaciji smeri valov, ki se ustvarjajo ob obali in smeri vetra, ki piha vzporedno z obalo in torej pravokotno na valove. Zato lahko s polnim užitkom spuščamo višino, z največjim navdušenjem preskakujemo valove in se odrivamo v flatu, ki nastaja med njimi. Hkrati se ne oddaljujemo od obale (kar nam zagotavlja občutek varnosti) in se nikoli ne gužvamo z drugimi kajtarji (vsak vozi svojo špuro). Downwind v Braziliji postane tvoja nova strast in to moraš definitivno spoznati.

KAKO SE ODLOČITI ZA SPOT?

Ko smo naše kajtarje povprašali, kateri spot jim je bil najbolj všeč, smo prejeli odgovore, ki jih lahko vidiš spodaj.

Najboljši spoti v Braziliji

Verjemi nam, obalo Brazilije smo prekruzali po dolgem in počes in lahko ti povemo, da je Lagoinha lokacija, ki prepleta veliko raznolikosti in ki si jo želiš obiskati. Laguna je nekomercialna, zato jo imamo predvsem v začetku oktobra popolnoma zase in jo lahko izkoristimo za učenje in napredovanje. Svoj najbližji spot želiš imeti 5 minut vožnje od pousade in na vsake par dni narediti en izlet, da spoznaš drugačne pogoje. Vsak dan bo imel/a na izbiro, ali do lagune downwindati ali se odpeljati z buggyem, organizirali pa bomo tudi daljši downwind trip, ki ga bomo začeli na privat spotu nad Lagoinho.

3. AVTO ALI BUGGY?

Prednost avta je ta, da ga lahko prevzameš na letališču, slabost pa ta, da se moraš voziti po lokalnih cestah v notranjosti, ki ti praviloma vzamejo enkrat več časa, kot če bi se na pot odpravil/a po plaži z buggyem. Avti so v primerjavi z buggyi cenejši, moraš pa kite deske pritrjevati na streho, zato jih hitro popraskaš. Posledice izposojevalcev, ki ti dihajo za ovratnik in te terjajo za dodaten denar si lahko predstavljaš, kajne?

Buggy je nek brazilski simbol in definitivno ustvari svojevrsten pečat. Z njim se lahko voziš po peščeni plaži in skušaš odkriti kakšen svoj »secret spot« (mi smo odkrili kar 2, ki jih lahko spoznaš v blogu xxx). Slabost buggya je, da so zaradi prepovršnih oz ničnih servisov zelo pokvarljivi, izposojevalci pa nezanesljivi, da jih moraš znati vozit, sicer se lahko zelo hitro zakoplješ v pesku. Najbolje je tako, da imaš svojega buggy driverja, ki te pobere v pousadi, te odpelje na spot in te pobere v popoldanskem času. Če je tako prava faca kot naš Ramiro, ga boš zlahka pregovoril/a, da ti da en krog.

4. OSTATI V BLIŽINI FORTALEZE ALI SE VOZITI V ODDALJEN JERI?

Bolj kot se premikamo proti severu, močnejši je veter – hitra ocena bi bila cca 20 vozlov v okolici Cauipa, Paracuruja, cca 20-25 v Lagoinhi, 25-30 v Ilhi de Guajiru in 30+ v Jericoacoari, ki je znana kot wind srfarski raj. Močnejši kot je veter, sunkovitejši postaja, sam/a pa verjetno že veš, katera jakost ti ustreza in s katerimi kajti najraje kajtaš. 🙂

Bolj kot se premikamo proti severu in bolj kot se izogibamo večjih mest bolj je varno! Spotov v okolici Fortaleze in Cauipa bi se definitivno skušali izogniti, saj so bolj znani po krajah in kriminalu. Paracuru je tudi večje mesto, kjer se je treba izogibati manjšim ulicam in nočnim pohodom. Brazilija res ni nevarna, če veš, kje se gibati in kako se obnašati. Prav zato ti svetujemo, da se na kajtarski podvig vedno odpraviš v skupini.

5. KJE SE NAJVEČ DOGAJA?

Male vasice so običajno bolj umirjene, večje dogajanje predstavljajo lokalna srečanja na mestnih trgih, kjer mlado igra nogomet, staro pa pije pivo in se podpira s sveže pečenimi piščanci pomočenimi v farofo. Največji eventi so lokalni forro eventi, na katerih te lokalci in lokalke znajo dobro zavrteti.

Večje dogajanje lahko pričakuješ v mestih Fortaleza, Paracuru, Rio de Janeiro ali pa v priljubljeni s sipinami zaščiteni srfarski vasici Jericoacoari, kjer te čakajo kuhinje z vsega sveta, sadni vozički, reaggee koncerti, pravo dogajanje. Jeri je res unikaten, zakaj ga obožujemo in zakaj bomo tudi sami 4 dni preživeli v tej zrelaksirani vasici, si preberi v blogu KAJTARSKA JERICOACOARA: KAJ JE NOVEGA?

6. KAKŠNO KULINARIKO LAHKO PRIČAKUJEŠ?

Definitivno ti lahko obljubimo najboljše »steake«, ki jih v Brazilskih restavracijah v Sloveniji nikoli ne boš okusil/a. Kljub temu, da bomo živeli ob obmorskih vasicah, ne pričakuj preveč rib, saj jih je mogoče dobiti v ribarnicah in večjih restavracijah. Acai je seveda a must in skoraj vsakodnevna sladica, ki nas bo napolnila z energijo, sveže odrezan kokos pa obvezna hidracija na spotu (ne pozabi ga prepoloviti in podrzati tisto slastno belo meso). Kar nekaj tipično lokalnih jedi ti bomo predstavili na sami lokaciji. 😉

Acai s sadjem Skupne fotke (16) Skupne fotke (51)

7. ZAKAJ SE PRIDRUŽITI BANANAWAY EKIPI?

Ker smo Brazilijo obiskali že 6x, vsakič potovanje malo spremenili, izpopolnili in ugotovili, katera opcija našim kajtarjem najbolj ustreza. Zelo pomembno nam je ponuditi maksimalno dobro kajtarsko izkušnjo, zato spot najprej dodobra naštudiramo, šele nato si upamo peljati tudi tebe!  😉

Predlagamo ti najboljšo kombinacijo, ki odpravlja vse zgornje dileme. 5 dni prostrane lagune Ilha do Guajiru, kjer bomo spot lahko gledali iz postelje, 4 dni žuriranja in popolnih downwind tripov v Jeriju ter 5 dni kajtanja nam osebno najboljšem spotu S Brazilije – Macapi in Barra Grande!

Kitesurf Macapa, Brasil
novice
NAJ UPORABNE NOVICE PRILETIJO KAR NA E-MAIL!
Prijava na novičke

BLOGA, KI TE UTEGNETA ZANIMATI

Kajtarka o supanju: včasih sem se supanju smejala, danes imam sup tudi sama

Ko sem prvič opazovala suparje, sem si mislila, da je to neka modna muha, ki [...]

Kajt potovanje: Ni vetra, kaj pa zdaj?

Seveda noben kajtar ni ravno vesel, ko komaj čaka kajtanje, pričaka pa ga brezvetrje. A [...]

Prispevek je objavljen v kategorijah: Kajtanje