Kako sup sezono maksimalno izkoristiti in napredovati v supanju?

Skupina suparjev supa po kanalih Benetk in uživa v svoji sup sezoni

Kako poskrbeti, da boš prihajajočo sup sezono čim bolj izkoristil/a, v supanju maksimalno napredoval/a oz. si zagotovil/a, da ti supanje prinese čim več avantur, raziskovanja, sprostitve, kondicije – karkoli te pri supanju najbolj navdušuje?

V blogu podajamo nasvete za načrtovanje sup sezone, ki bo nepozabna. Predlagamo ti, da si zastaviš konkretne suparske cilje, ki te bodo vodili čez celotno sezono, te motivirali in poskrbeli, da bo veslo čim več v rokah.

KDAJ ZAČETI S SUP SEZONO?

Supanje postaja priljubljena vodna aktivnost tudi izven glavne poletne sezone. Sprostitev na vodi, izletnikovanje s supom, skrb za fizično pripravljenost, odmik od skrbi so najpogostejši motivi, zaradi katerih se ljudje radi ukvarjajo s supanjem. Ti motivi so močni in se ne želijo omejevati na letne čase.

Razumljivo je, da se ukvarjamo z več različnimi aktivnosti in da pozimi želimo izkoristiti priložnost za nabiranje vitamina D na smučiščih. A nekateri so ugotovili, da je supanje med sneženjem prav tako ena neverjetna izkušnja. Ali da ima reka Soča pozimi najlepšo smaragdno bravo.

Športni navdušenci vedno sproti ugotavljamo, da aktivnosti niso izključujoče, da se lahko dopolnjujejo ali izmenjujejo ter da si ni potrebno v glavah postavljati nekih omejitvenih prepričanj. Če te prime, da bi šel/a na sup tudi v hladnejših mesecih, se primerno obleci in akcija.

Lahko pa sup sezono celo podrobno načrtuješ!

NAČRTOVANJE SUP SEZONE ZA MAKSIMALEN NAPREDEK!

1. NAREDI EVALVACIJO PRETEKLE SUP SEZONE

Če ti je supanje všeč oz. če bi aktivnost rad/a še bolje raziskal/a, je dobro razmisliti, kaj je prav tebi pri supanju najbolj všeč, kdaj si v supanju najbolj užival/a.

Odgovori si na naslednja vprašanja:

  • Kdaj oziroma kje si se najbolj zabaval/-a?
  • Katera tura te je najbolj osupnila/presenetila?
  • Kaj si se v sezoni naučil/-a?
  • Na kaj si ponosen/-a?
  • Se spomniš kakšne konkretne (morda negativne) situacije, v kateri bi spremenil/-a svoje ravnanje?
  • Obstaja morda kaj, kar ti ne leži in ne bi rad/-a, da vpliva na razvoj tvojega veselja do supanja v teh okoliščinah?

2. DOLOČI, V KATERI SMERI SI ŽELIŠ V SUPANJU NAPREDOVATI

Na podlagi evalvacije pretekle sezone, se vprašaj:

“Česa si želim v naslednji suparski sezoni več? V kateri smeri želim napredovati?”

Za inspiracijo ti podajamo par idej na različnih suparskih področjih.

 Touring supanje in raziskovanje:

  • Želim supati na več različnih sup lokacijah à prinese več raziskovanja, več raznovrstnih izkušenj.
  • Želim si več supanja na morju à prinese boljše ravnotežje in izkušnje v bolj spreminjajočih se pogojih.
  • Želim spoznati specifike supanja na rekah à prinese več raznolikosti, reke so zanimive, ker se spreminjajo.
  • Želim povečevati razdalje à prinese več kondicije.
  • Želim si iti na celodnevno turo ali celo celo večdnevno turo à prinese več sup avanturizma in nepozabnih spomin
  • Želim si iti na prvo pravo sup potovanje à prinese več aktivnosti in osvežitve med dopustom.

Znanje o supanju:

  • Želim veslati bolj pravilno in učinkovito --> uporabljaš prave mišične skupine, si manj utrujen, izogneš se bolečinam in poškodbam.
  • Želim veslati bolj učinkovito --> večje razdalje premaguješ v istem času ali z manjšim naporom.
  • Želim postati bolj spreten na supu --> izboljšaš ravnotežje in koordinacijo.
  • Želim se naučiti sup obratov --> izboljšaš manevriranje, pohitriš reakcije, izboljšaš izkušnjo na supu.
  • Želim se naučiti kakšnih suparskih trikov --> prinesejo zabavo na supu.
  • Želim se poučiti se vseh mogočih nevarnostih --> poskrbiš za za svojo varnost.
  • Želim spoznati sup kulturo --> ker se to enostavno spodobi.
Tečaj supanja - darilni bon

SUP oprema:

  • Želim hitrejši sup --> daljša, trdnejša, bolj stabilna.
  • Želim boljše veslo --> naj bo lažje, primerno za tvojo “velikost” in način veslanja.
  • Želim podaljšati sup sezono --> priskrbi se suho ali neoprensko obleko ali performance oblačila.
  • Želim res poskrbeti za svojo varnost na morju, še posebej, ker veliko supam sam/a. --> PFD.

Druge zanimive oblike/podaljški supanja:

  • Želim se preizkusiti v sup jogi.
  • Želim se seznaniti z wind supanjem.
  • Želim se seznaniti z wing supanjem.
  • Želim supati na valovih.
  • Želim supati z vetrom.

3. POSTAVI SI PRAVE SUPARSKE CILJE

Ko si na jasnem, česa si želiš, čemu boš dal/a prednost, si postavi prave cilje.

Suparski cilji naj bodo SMART – verjetno si že kdaj slišal/a za ta način postavljanja ciljev, kar pomeni, da so cilji:

  • SPECIFIC – specifični
  • MEASURABLE – merljivi
  • ATTAINABLE – dosegljivi
  • REALISTIC – realni
  • TIME BOUND – časovno določeni

Kako suparski cilji izgledajo v praksi?

Sup sezono bom raztegnil/a za en mesec, kar pomeni, da bom supal/a med majem in septembrom. V tem obdobju želim supati 1x med tednom, en krat med vikendom. Ali.

Enkrat na mesec si želim presupati razdaljo 10+ kilometrov, sicer pa bom s krajšimi razdalji čisto zadovoljnen/a. Ali.

Z Bananaway sup zemljevida želim v tej sezoni odkljukati 20 lokacij. (SMART ok)

4. NAČRTOVANJE SUP SEZONE JE POMEMBNO, NAREDI KONKRETEN PLAN

Sedaj je čas, da narediš konkreten plan, torej kako boš zastavljenje cilje dosegel/a. Če nadgradimo prvi primer, je naš plan lahko naslednji:

  • Preračunaj dneve in tedne in določi: V tej sezoni bi moral supati 22x med tednom in 22x za vikend. Še enkrat premisli, ali je cilj realističen ali je dosegljiv.
  • Za supanje si rezerviraj konkretni dan, konkretno uro v tednu.
  • Tik pred sezono kot aktivnost zabeleži v koledar in ga označi kot ponavljajoč dogodek.
  • Svoj cilj zaupaj vsaj eni osebi, takoj ko ga poveš na glas, se bolj zavežeš in se boš tudi bolje potrudil/a, da cilj tudi dosežeš.
  • Termin potrdi s prijateljem ali boljšo polovico, če bosta supala dva, bo vedno lažje narediti kljukico, da ne omenjamo tega, da je druženje in ohranje stikov nekaj, kar nas znanjstveno dokazano bolj osrečuje.
  • Sup pusti kar v prtljažniku avtomobila, morda ti pa uspe odpupat celo dvakrat.
  • Naredi si seznam lokacij, ki jih želiš obiskati med vikendom.
  • Vodi si dnevnih suparskih podvigov – katero lokacijo si presupal/a, kaj je naredilo največji vtis, kaj si se naučil/a.

5. NAREDI PLAN ZA REŠEVANJE SITUACIJE

Tudi če so naši nameni najboljši, smo vseeno ljudje zmotljivi. Zelo realno je pomisliti, da se vse ne bo odvijalo po načrtih…

Zato naredi “what if” plan. To je načrt, ki ga izvedeš, če svoje tedenskega plana ne moreš izpolniti. Ne pozabi, da je to le rešilna bilka, ki ti pomaga rešiti dolgoročne cilje, ki so težje dosegljivi.

INDIVIDUALNO SUPANJE ALI RAZISKOVANJE V SKUPINI?

Naj te ne ustavi, če v tebi tli želja po supanju, a na drugi strani nimaš dovolj izkušenj ali družbe, da bi se nekega podviga lotil/a. Ne smemo pozabiti, da je supanje res enostavna aktivnost, razen če gre kaj narobe in da smo si največkrat mi sami največja nevarnost, ker precenjujemo svoje sposobnosti. 😊

Vedno se lahko pridružiš Bananaway ekipi na tečaju supanja, na začetnem ali naprednem sup izletu. Izkupeni inštruktorji te vodijo, ti svetujejo, te navdušujejo, širijo tvoje znanje in obzorje. Iz vsakega enodnevnega ali večdnevnega izleta boš odnesel/a kaj koristnega ter tako pridobil/a izkušnje in novo družbo za naslednje podvige.

Suparji se spuščajo po skrivnostni reki turkizne barve

KAKO NAJTI MOTIVACIJO?

Motivacija je sicer nekaj dobrega, ampak po začetnem navdušenju lahko kar hitro mine, problem pa nastane takrat, ko situacija postane težka. Takrat ko nam je npr. zaradi stresa, vsakodnevnih obveznosti ali morebitne slabe volje lažje sprejeti odločitev, da si damo mir in aktivnost izpustimo.

Motivacijo lahko trdneje sidramo z oblikovanjem navade. A oblikovanje navad je bolj učinkovito, če jih oblikujemo na dnevni bazi.

Morda še nisi pripravljen/a, da supanje postaviš na dnevni urnik, si pa lahko pomagaš tako, da se vedno spomniš tistih krasnih občutkov, ki jih imaš po zaključeni sup turi.

OBČUTI TRENUTEK, OBČUTI ZADOVOLJSTVO PO SUPANJU!

Supanje te bo sprostilo, razbremenilo, prebudilo in napolnilo z novo energijo. Vse te občutke poskusi občutiti že med samim supanjem, uživaj v trenutku. Ozavesti, kaj čutiš med supanjem, predvsem pa ozavesti, kako se počutiš po zaključeni aktivnosti.

Na te občutke se spomni takrat, ko ti bo primankovalo motivacije. Tako boš vedel/a, da se je sicer v tistem trenutku težko spraviti v pogon, a bo ta trud poplačan ne samo z dobrim počutjem, pač pa tudi z zadovoljstvom ob doseženem cilju. Iz tedna v teden bo zadovoljstvo večje in ti bolj sproščen/a.

ZAUPAJ NAM SVOJ SUPARSKI CILJ!

Veseli bomo, če te bomo s tem blogom motivirali, da se lotiš načrtovanja sup sezone, narediš en korak naprej in napreduješ v smeri, ki te zanima. Konec leta boš lahko pogledal/a nazaj in obudil/a vse lepe spomine.

Te pa kar sedaj izzovemo, da nam v komentarju zaupaš en svoj cilj za prihajajočo sup sezono, kot smo že zapisali, ko ga enkrat poveš na glas, ga moraš izpolniti. Kakšen bo? 😊

MORDA TE ZANIMA ŠE

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja