Zakaj pri supanju občutim mravljince v prstih na nogah?

Ti je znan tisti neprijeten občutek, ko ti med supanjem odrevenijo prsti na nogah? Čutiš, kako ti lezejo mravljinci čez stopalo in nart? In se sprašuješ, če se to dogaja le tebi?

To je povsem normalen pojav pri suparjih začetnikih. Beri naprej, da ugotoviš, kako si lahko pomagaš!

https://youtu.be/Mob9xoeBmpg

Kdaj dobimo mravljinčaste noge?

  • Ko smo dalj časa v istem položaju.
  • Ko je prekrvavitev nog slabša.

Nekaj podobnega je mogoče občutiti med smučanjem, deskanjem, kolesarjenjem – torej takrat, ko je stopalo nekoliko bolj utesnjeno ali dalj časa v mirovanju.

Suparjem začetnikom se mravljinčaste noge dogajajo pogosteje, ker se na vso moč trudijo obdržati ravnotežje in se nezavedno močno oklepajo površine supa s prsti na nogah. Se pa to dogaja tudi izkušenim suparjem, predvsem takrat, ko nepremično stojimo na deski dalj časa.

Fini triki za manj odrevenelosti v nogah

Pri odpravljanju te kratkotrajne težave si lahko pomagaš s preprostimi triki:

1. Supaj večkrat in si pridobi boljši občutek za ravnotežje z vajami

Večkrat kot boš supal/a, bolj boš sproščen/a na supu. Tvoje jedro se bo okrepilo in imel/a boš boljši občutek na sup deski. Posledično bo tudi odrevenelosti manj. Na supanje se lahko pripraviš tudi z ravnotežnimi vajami na ravnotežni deski ali žogi, da izmenično stojiš na eni nogi ali hodiš po ozkem deblu,…

2. Sprosti in razmigaj prste kar med supanjem

Vsakih nekaj minut na supu se spomni, da je potrebno sprostiti mišice v stopalih. Velikokrat se s prsti na nogah močno oklepamo podloge na supu, zato pomaga že samo, da jih malce dvignemo in z njimi pomigamo. Tako se boš izognil/a krčem in zakrnelosti v prstih na nogah.

3. Povečaj prekrvavitev stopal s prenosom teže in hojo

Med supanjem se s stopali malo zazibaj – naprej in nazaj torej od prstov do pete ter levo in desno, da se poveča pretok krvi. Svetujemo tudi, da enostavno premakneš stopalo. Že korak naprej in nazaj bo dovolj.

 

4. Oddahni si in zamenjaj položaj na deski

Ni potrebno, da ves čas supanja stojimo na enem mestu. Vmes se lahko malce sprehodimo po sup deski. Med supanjem lahko zamenjaš položaj, greš nazaj na kolena ali se usedeš na sup in malo oddahneš. Poskusi z rahlo masažo, da prebudiš prste na nogah.

5. Namoči noge v vodo ali kar skoči noter

Pomagalo ti bo, če za nekaj sekund namočiš stopala v vodo. Stoj na eni nogi in pomoči drugo v vodo, s tem boš izboljšal/a tudi svoje ravnotežje. Če ti vaja ne gre, jo poskusi izvesti na deski druge oblike ali boljše kvalitete.

Če dobivaš mravljince zaradi prisotnosti strahu pred padcem v vodo, ti priporočam, da v vodo čim prej skočiš kar sam/a. Tako se boš znebil/a strahu in mravljincev v nogah na enkrat!

 

Po supanju poskrbi za sproščanje in masažo

Priporočljivo je, da narediš krajše raztezanje mišic nog in seveda celotnega telesa, že kar takoj po supanju. Doma si lahko pomagaš tudi z masažo, raztezanjem in razmigovanjem stopala. Razmigaš prste, krožiš v gležnju ali razvaljaš stopalo.

Vzemi žogico, jo daj pod stopalo, rahlo pritisni nanjo in jo pomakni naprej do prstov in nazaj do pete. Nekajkrat ponovi na obeh stopalih.

Poročaj, kako ti je šlo!

Poskusi z vajami sam/a in nam poročaj, kako ti je šlo! Sicer pa se nam lahko pridružiš na kakšnem sup izletu ali na tečaju supanja, da osvojiš dodatne vaje za ravnotežje in dobiš boljši občutek na sup deski. Uporabil/a jih boš lahko kadarkoli za privajanje na novo, drugačno sup desko ali kot pripravo na novo sezono supanja po daljši pavzi.

Pa še to… Če gre za kakšno dolgotrajnejše zategovanje mišic ali mravljinčenje, se raje posvetuj z zdravnikov oz. specialistom.

novice
NAJ UPORABNE NOVICE PRILETIJO KAR NA E-MAIL!
Prijava na novičke

BLOGA, KI TE UTEGNETA ZANIMATI