7 najpogostejših napak suparjev začetnikov!

Vsak novopečeni supar med spoznavanjem supanja naredi kakšno napako. Supa na neprimerni deski, si napačno nastavi veslo, prehitro vstane, vesla samo na eni strani,…

Inštruktorji supanja smo identificirali 7 najpogostejših napak suparjev začetnikov. Najdeš med njimi tudi svojo?

1. Napačno obračanje lista vesla

Najpogostejša napaka suparja začetnika je zagotovo narobe obrnjen list vesla. Ko napačno obračaš list, izgubljaš energijo in se počasneje premikaš naprej. Namesto, da bi vodo odrival/a in se potiskal/a naprej, jo zajemaš kot juho z zajemalko. List vesla mora biti obrnjen naprej proti nosu supa. Kako še lahko veš, da je list obrnjen pravilno? List je na eni strani običajno označen z nalepko proizvajalca, ki zmeraj gleda proti nosu supa.

2. Ne uporabljajo varnostne vrvice

Varnostna vrvica je osnoven del opreme, saj povezuje suparja z desko. Če padeš v vodo, sup zaradi vrvice ostane zraven tebe in tako hitreje lahko splezaš nazaj na sup. Supanje postane nevarno takrat, ko varnostne vrvice nimaš in te preseneti močan veter, morski tok,… V teh primerih varnostna vrvica reši življenje.

3. Premalo privajanja na sup, prehitro vstajanje

Tudi ko si enkrat na vodi, si vzemi čas za privajanje na sup. Tvoje telo se namreč uči novih vzorcev gibanja, ravnotežje je drugačno kakor na trdni površini, zato se najprej nauči supati na kolenih. Nič hudega sicer, če padeš v vodo. Če pa slediš napotkom, je verjetnost padca manjša.

4. NE začnejo supati NA kolenih

Res da se supanje uradno imenuje »stand up paddling« ali prevedeno »veslanje na deski stoje«, toda vstanemo se šele, ko je globina vode večja od 1 m. Zato je izjemno nevarno, če poskušamo stopiti na sup že pri vkrcavanju. Pri tem lahko grdo padeš in se poškoduješ zaradi slabega ravnotežja. Ne glede na to ali vstopaš na pomolu ali iz nabrežja, zmeraj startaš na kolenih. Preberi si blog zapis, kdaj je potrebno supati na kolenih.

5. Nepravilno nastavljena višina vesla

Nastavljiva in potovalna vesla omogočajo, da si višino vesla prilagodimo svoji višini. Če tega ne naredimo, se med supanjem počutimo neprijetno. Na primer, zaradi prenizkega vesla se je potrebno preveč pripogibati. Previsoko nastavljeno veslo te bo oviralo pri menjavanju strani med supanjem. Če si ga nastaviš napačno, si lahko priveslaš kakšno poškodbo (predvsem v področju ramenskega obroča ali hrbta).

6. Ne stojijo na pravilnem mestu

Tvoj položaj na sup deski odločilno vpliva na ravnotežje in učinkovitost supanja. Če stojiš preveč pri repu, se nos deske dvigne nad vodno površino, stabilnost deske pa se občutno zmanjša. Če stojiš preveč pri nosu, povečaš upor deske, kar poslabša funkcijo smernika, ki skrbi za držanje smeri med supanjem. Na mirnih vodah je najbolj optimalno stati na sredini, zraven ročaja. Seveda pa moramo znati prerazporejati svojo težo glede na spreminjajoče se pogoje. Če ne veš točno, kje stati na supu, ko na njemu nisi sam/a, preberi ta blog zapis.

7. Gledanje v desko, namesto v horizont

Supar začetnik se težko upira, da ne bi gledal deske, kako se premika po vodni gladini. Vendar pa najlažje dosežemo ravnotežje tako, da med supanjem gledamo v horizont. Dobimo boljši pregled nad situacijo, bolj smo stabilni in tudi noge se nam nehajo tresti prej.

To je le nekaj najpogostejših začetniških napak.

Med začetniškim in pravilnim supanjem je velika razlika in napake lahko preprečiš, še preden se zgodijo. Če je tvoja prva izkušnja pozitivna, boš zagotovo želel/a še večkrat supati.

S pravimi koraki hitreje postaneš bolj suveren/a in spreten/a na deski. S poznavanjem osnov si zagotoviš več varnosti in zmanjšaš tveganje pred poškodbami. Dobri temelji so pomembni, če želiš kasneje doseči več učinkovitosti med supanjem in se bolje znajti v različnih pogojih supanja.

Obišči tečaj supanja in se nauči osnov in prave tehnike supanja v družbi inštruktorjev.

novice
NAJ UPORABNE NOVICE PRILETIJO KAR NA E-MAIL!
Prijava na novičke

BLOGA, KI TE UTEGNETA ZANIMATI