Suparka pod zeleno vrbo na supu slika s kamero gopro

Supanje kot ultimativna sprostitev

S stresom se ljudje spoprijemamo na različne načine – nekateri ga poskušajo ignorirati, drugi radi malo več pojejo, tretji največkrat dvignejo svoj srčni utrip, četrti se posvečajo hobijem, peti radi o problemih govorijo, šesti  gredo na sprehod, in še bi lahko naštevali.

V današnjem času vse pogosteje lahko zasledimo zgodbe o preobremenjenosti in izgorelosti. Zdi se nam, da moramo zajemati življenje s polno žlico, se dokazovati v službi, svoji družini in tudi sebi.

Športna aktivnost se izpostavlja med najbolj učinkovitimi načini za minimaliziranje stresa. Tek, joga, sprehod, kolesarjenje – aktivnosti v naravi ali aktivnosti, ki dvignejo srčni utrip, vse te napolnijo z energijo in ponesejo skrbi vsaj malo stran.

Supanje je ena od kraljic aktivnosti za odpravljanje stresa, pogledali bomo zakaj ter kako maksimizirati sprostitev na supu.

Supanje kot ultimativna sprostitev

Vzemi si čas zase!

Supanje je pravi odklop od vsakdanjih skrbi in dnevnega živžava.

Čas zase. Čas, da prisluhneš naravi, čas, da prisluhneš sebi. Nekaj ur ali cel dan, da napolniš svoje baterije. Splaniraš izlet, napolniš nepremočljiv nahrbtnik z najljubšo knjigo, oreščki, sadjem, vodo in potem preprosto samo si.

Čuječnost. Zajameš sebe z veliko žlico. Zapreš oči in preprosto samo si.

Začutiš svoj dih. 10-krat globoko vdihneš in izdihneš, občutiš pozibavanje vode in prisluhneš zvokom narave.

16 razlogov za sprostitev na supu

  1. Pozitiven učinek narave in terapevtski učinek vode. Narava dokazano zmanjšuje stopnjo stresa, zmanjšuje simptome depresije in anksioznosti. Narava obnavlja pozornost – vzpodbudi čuječnost in pobeg iz vsakdana v naravo poživi in sprosti tvoj duh. Modra barva – barva vode je večinoma najljubša barva ljudi. Voda pomirja in spodbuja kreativnost. Modri Um – mirno, srečno in zadovoljno življenje v danem trenutku. Voda našim možganom omogoči počitek. Zvok in pogled na vodo pomirjata. Voda spodbuja meditativno stanje mirne osredotočenosti, nežnega zavedanja in čudenja (fascinacije). Voda spodbudi, da si bolj sočutna in povezana.
  2. Koristi za zdravje. Že samo z izpostavljenostjo vitaminu D krepiš imunski sistem. Ne podcenjuj fitnesa vseh tvojih mišic, že samo z ohranjanjem ravnotežja krepiš mišice celega telesa, si zunaj in se zabavaš. Trojna zmaga.
  3. Popolna vadba za telo. Popolna vadba za celo telo in najboljša vadba na prostem za tvoj trebuh.
  4. Zavedanje okolja, prisotnosti. Popoln odklop od zaslonov in priklop na naravo, v katero se potopiš, se povežeš z njo in jo doživiš na najbolj intimen način.
  5. Ravnotežje. To je razlog zakaj začeti na stabilnih supih. Ko osvojiš ravnotežje, preostane samo še zabava.
  6. Sprostitev. Drseti po vodi je lahko katarzično doživetje. Lahko je rekreacija, lahko je izlet, lahko je joga ali pa ribolov.
  7. Izboljša držo. Pri supanju uporabljaš mišice in delaš gibe za krepitev mišičnih skupin, ki so odgovorne za ohranjanje dobre drže.
  8. Avanturistični izleti, potovanja. Omejitev je nebo. Pridruži se skupinam ali pa si izmisli svojo avanturo. Dolge, večdnevne ture, supanje ponoči … Ne pozabi na svojo varnost in varnost drugih.
  9. Družabnost, socializacija.  Deljeno veselje je dvojno veselje. Supaj s prijatelji ali družino.
  10. Pomaga pri hujšanju. Aktivno supanje znižuje raven maščobe v telesu.
  11. Poveča kardio-vaskularno zdravje – zmanjša tveganje za možgansko kap ali srčni napad.
  12. Idealno okolje za meditacijo zen. Izboljša razpoloženje, osredotočenost in kognitivne funkcije. Spodbuja boljši spomin, ustvarjalnost in empatične sposobnosti. Poveča toleranco do bolečine. Zmanjša stres ali post travmatske stresne motnje. Ublaži tesnobo. Povečuje občutek sreče.
  13. Odlična alternativa surfanju, lahko pa tudi dopolnitev za čas, ko vetra ni dovolj.
  14. Odlično za jogo. Ko sonce in vodo zamenjaš za utesnjeno telovadnico. Sproščujoča narava in zibanje dodata novo dimenzijo.
  15. Koristno pri rehabilitacijah po poškodbah. Nežno povečuješ moč in vzdržljivost mišic brez bojazni za nove poškodbe.
  16. Preprosto si. Ležiš, meditiraš, bereš knjigo, prisluhneš zvokom, se zazreš v vodo ali okolico. Slišiš in čutiš sebe.

Kako maksimiziraš sprostitev na supu?

Supanje je že samo po sebi ena velika sprostitev, z določenimi praksami pa lahko to sprostitev še bolj občutiš.

KAKO? Bodi prisoten/a v trenutku!

To ni samo fraza, po raziskavah Killingswortha in Gilberta (2010) z mislimi tavamo kar 46,9% vsega časa. V moderni družbi nam misli konstantno uhajajo v preteklost ali prihodnost, zelo težko smo z mislimi pri tem, kar delamo v tistem trenutku, kjer smo po raziskavah ljudje tudi srečnejši.

S kakšnimi strategijami si lahko pomagaš do ultimativne sprostitve?

  • Za začetek poskusi zavestno doživljati trenutke: ko se ujameš, da mislimi tavaš med obveznostmi in analiziraš pretekle dogodke, se enostavno prestavi v sedanji trenutek.
  • Osvetli barve v svojem filmu: med supanjem poglej okoli sebe, bodi pozoren/a na detajle narave, mimo katere veslaš in kot pravijo v NLP prakse (prakse neuro-lingvističnega programiranja) osvetli barve v svojem filmu, naredi gozd pred seboj še boj barvit, to ti prinese bolj slikovito doživljanje in boljše spomine.
  • Fokusiraj se na zvok vode: med supanjem prisluhni zvoku vsakega zaveslaja, osredotoči se na zvok vode, kako zažubori ob vsakem premiku. Zamisli si, da z vsakim zaveslajem odplakneš delček problema, delček nervoze, delček skrbi daleč stran.
  • Prisluhni naravi: ustavi se nekje sredi vode, usedi ali uleži se na sup in se poveži z naravo. Zapri oči in prisluhni vsem zvokom, ki pripotujejo mimo. Poslušaj, poslušaj in nato z glavo povečaj glasnost zvokov, da jih še bolj doživiš.
  • Meditiraj na supu: usedi se na sup, zadihaj s polnimi pljuči, zapri oči in za 10 minut postani eno s seboj. Natančna navodila delim v blogu meditacija na supu.
  • Bodi hvaležen/a: pomisli, kako uživaš, kaj ti pomeni supanje, za kaj vse si lahko hvaležen/a, našel/a boš kar nekaj stvari, ki bodo s seboj prinesle mir.

Mogoče se sliši vse skupaj pocukrano, ampak ko dejansko začneš vpeljevati te prakse (lahko samo posamezne korake) ugotoviš, da dejansko ZELO delujejo.

Tvoja glava je večino časa prepolna in preobremenjena, osredotočanje na tukaj in sedaj ter dihanje na drugi strani pa ustvarjata prostor v tvoji glavi in v zavesti. Za neobremenjenost, za pozitivnost, za novo energijo, nov zagon.

#TODO: preden naslednjič položiš sup na vodo, naredi “scan” svojega počutja (od glave do pet), med supanjem uporabi kakšno od zgoraj napisanih strategij ter naredi scan počutja, ko prideš iz vode. Občuti to razliko in si jo zapomni, da ti bo služila kot motivacija, ko boš naslednjič v slabi volji.

Veliko sprostitve na vodi!

SUP KUPITI ALI SI GA IZPOSODITI?

Preden zares veš, da ti je supanje pisano na kožo in da je to aktivnost, s katero se boš dejansko ukvarjala, je za tvoje finance kot za naš zeleni planet bolje, da ne greš direktno v nakup.

PRIDOBIVAJ IZKUŠNJE Z BANANAWAY EKIPO. Pridruži se nam na kakšnem zanimivem sup izletu. Pridobila boš izkušnje s supanjem na najbolj zanimivih lokacijah po Sloveniji, pridružila se nam boš lahko na tudi malo bolj avanturističnih spustih (zelo priljubljen je 2-dnevni spust po reki Kolpi) in spoznala druge zanimive, aktivne ljudi, s katerimi se boš lahko kasneje dogovorila za samostojne sup ture.

Suparji se spuščajo po skrivnostni reki turkizne barve
Touring sup Sport - sup za punce

IZPOSODI/ KUPI SUP. Če bi rada supala samostojno, vendar le občasno, si je sup bolje izposoditi, ko pa boš sama potrdila, da supanje neverjetno izboljšuje tvoje počutje in bi se rada s to vodno aktivnostjo ukvarja čim več, ti predlagamo nakup supa.

KAKŠEN SUP JE NAJBOLJ PRIMEREN ZA DEKLETA?

Obliko supa izbereš glede na izkušnje s supanjem ter glede na cilje v prihodnosti.

Začetnice si običajno želijo maksimalne stabilnosti, supajo na krajših razdaljah 5 do 10 km, zato jim ustreza oblika vsestranske sup deske.

Suparke z nekaj izkušnjami se spogledujejo z daljšimi razdaljami (ob nekem normalnem tempu veslanja je 15 km enostavno dosegljiva razdalja) in zaradi izkušenj že lahko žrtvujejo nekaj stabilnosti za več hitrosti, zato se jim priporočajo za touring sup deske.

Najbolj pomembno pri izbiri supa za dekleta je to, da izberemo sup z optimalnim volumnom za svoje kilograme.

Inštruktorice Bananaway ekipe definitivno priporočajo supe z 12 cm debelino in odsvetujejo supe s 15 cm debelino, saj imajo 15 cm supi prevelike volumne, kar pomeni, da so bolj štorasti, težje vodljivi, težji za prenašanje, pa še dlje časa se napihuje.

Več o lastnostih supov za dekleta si preberi v blogu Sup za punce: kateri je najbolj primeren in kakšne lastnosti ima.

Suparke na suoih na Ljubljanici se fotografirajo s kamero gopro
Suparke na supih, na Mostu na Soči

ULTIMATIVNA SPROSTITEV IN KOMBINACIJA Z DRUgIMI ŠPORTI

Supanje je odlična kombinacija  tudi z drugimi športi v naravi – npr. ko tečeš ali hodiš v hribih, delaš predvsem za noge, s supanjem pa delaš predvsem za roke in hrbet. Zdi se preprosto, da samo lebdiš na vodi, a veslanje zahteva veliko koordiniranih gibov vseh mišic. Kombinacija tvoje najljubše vadbe in supanja je odlična vadba za celo telo. In ne samo za telo, saj je balzam za tvoje možgane, dušo in srce.

Popoln odklop s sprostitvijo in novimi doživetji v območju pozitivne energije – v naravi, ob in na vodi. Adijo stres, tesnoba, anksioznost in dobrodošla energija, mentalna jasnost, koncentracija in nenazadnje dobro spanje.

ODPRAVI STRES V NARAVI - S SPROSTITVIJO NA SUPU

Raziskave kažejo, da lahko motnje razpoloženja odpraviš tako, da preživiš več časa v naravi.

Če ti kdaj ne uspe, lahko pripelješ naravo v svoj dom – si nadeneš slušalke in prisluhneš zvokom narave ali si na fotografijah ogleduješ svoje najljubše kotičke v naravi. Raziskovalci so merili možganske aktivnosti in ugotovili, da tudi tako lahko sprožiš blagodejne učinke narave.

Cilj naj ti bo, da prosti čas v naravi postane del tvojega življenjskega sloga. Ne štej minut, ur, prepusti se, telo, duša in srce ti bodo hvaležni.

Kaj še čakaš? Čas je, da splezaš na sup in začneš! Se vidimo na vodi😊