Zakaj je supanje perfekten šport v kombinaciji z gorskim kolesarjenjem in drugimi visoko intenzivnimi športi?

Z intenzivnim supanjem porabimo več kalorij kot npr. z intenzivnim kolesarjenjem. In kljub temu, da vse več ljudi supa tudi za kondicijo, supanje prej kot intenzivni šport dojemamo kot sprostitveno aktivnost.

In s tem je vse ok. Še več, je kombinacija sprostitve in aktivnosti, kar pomeni, da je supanje odlično za obremenitev oz. trening telesa dan po tem, ko si se ukvarjal/a s svojim najljubšim visoko intenzivnim športom.

Če se sam/a najraje ukvarjaš s kolesarjenjem, tečeš na dolge proge ali te zanimajo vzponi le na najbolj visoke gore, ti je verjetno jasno, da moraš na eni strani skrbeti za vzdržljivost, na drugi strani pa mora telo imeti dovolj časa, da se obnovi. Ta kombinacija je ključna, da na dolgi rok svojega telesa ne pripelješ na rob iztrošenosti.

KO TE BOLI TELO, MEDTEM KO SPIŠ…

Ti je znano? Tako se sama npr. počutim spomladi, ko na prvi sončni vikend z mtb kolesom v klanec gonim dva dni zapored. S 1500m višinci in brez padcev odpeljanimi spusti v Ospu sem zvečer sicer navdušena, a telo je neskončno utrujeno in nabira energijo še nekaj dni.


VISOKA INTENZIVNOST KREPI SRCE ❤️

Gorsko kolesarjenje definitivno spada med visoko intenzivne športe, pa tudi cestno kolesarstvo, daljši tek, tek v klanec itd. lahko vržemo v isti lonec. Visoko intenzivne so sicer tudi različne vadbe, ki se ukvarjajo s pridobivanjem vzdržljivosti, mišične mase in zmanjševanje maščobnih tkiv.

Hkrati se pri tovrstnih aktivnostih spodbuja srčno-žilni sistem, kar krepi srčne mišice, pomaga pri porabi kalorij, pospešuje metabolizem in znižuje krvni tlak.

VISOKA INTENZIVNOST LAHKO PRIPELJE DO IZTROŠENOSTI

Nenehno športanje brez počitka in časa za regeneracijo telo lahko pripelje do iztrošenosti. Priporočeno je, da visoko intenzivne športe izvajamo dva do trikrat na teden, med njimi pa mora biti vsaj 24 ur počitka!

TUKAJ VSKOČI SUPANJE!

Pri supanju si intenzivnost določamo sami – spet bi lahko treniral/a vzdržljivost, a ker je na sporedu dan počitka, si privošči eno izletniško turo.

DELAJO DRUGE MIŠIČNE SKUPINE

Pri kolesarjenju, teku, hribolazenju,… povsod delajo predvsem noge. Pri supanju pa zgornji del telesa (core), saj so hrbtne mišice aktivne cel čas, trebušne mišice pa so aktivne pri zaveslaju, z jedrom pa seveda ohranjamo ravnotežje na deski.

Aktivne so sicer tudi mišice gluteus, kvadriceps, zadnje stegnenske mišice in meča, a poudarek vadbe ni na nogah.  V blogu  Vse mišice, ki jih uporabljamo pri veslanju, smo zapisali več o tem… Na ta način preženemo “muskelfiber” in se sprostimo. Če še nisi slišal/a – supanje sprošča hormon sreče.😉

Mišice, ki jih uporabljamo pri supanju - SupTheMag

S SUPANJEM NAREDIŠ PAVZO AKTIVNO

Po dnevu intenzivnega gorskega kolesarstva ali pohodništva privošči nogam, da se malo umirijo in ne kopičijo naporov, ter dovoli, da glavno vlogo prevzamejo roke in trup.

SUPANJE SE ŽE UPORABLJA PRI KONDICIJSKIH PRIPRAVAH ŠPORTNIKOV

Supanje postaja vedno bolj priljubljena metoda za del kondicijskih treningov tudi pri profesionalnih športnikih, v ZDA pa se supanje predpisuje kot terapijo pri težavah s hrbtom.

Rehabilitacija na supu
Rehabilitacija na supu

TUDI PRI ŠPORTANJU POTREBUJEMO PAMET!

Svoje telo moramo imeti radi in mu privoščiti kombinacijo intenzivnosti in sprostitve. Ne smemo ga pustiti v krču. Osebno lahko rečem, da se kombinacija MTBja in supanja ter kajtanja in supanja odlično obnese.

Seveda je supanje s pravilnim zaveslajem povsem drugačna izkušnja od preprostega preganjanja po jezera. Če pa bi o tem rad/a izvedel/a kaj več, te povabimo na tečaj supanja!

novice
NAJ UPORABNE NOVICE PRILETIJO KAR NA E-MAIL!
Prijava na novičke

Bloga, ki te utegneta zanimati

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja